Størst økning blant de etablerte mediene
05.03.2019
Nationen økte engasjementet mest på sosiale medier i 2018 blant de etablerte mediehusene med en økning på hele 21,2 prosent.

2018 ble året da norske nettaviser fikk en dramatisk nedgang i engasjement på sosiale medier. Det fremkommer av tall fra analysetjenesten Storyboard.news. Likerklikk, kommentarer og delinger fra Facebook, Twitter, LinkedIn og Pinterest omfattes av målingen.

Nedgangen gjelder ikke alle mediehus og i følge tall fra Helt Digital er Nationen det mediehuset som har hatt en størst økning med en økning på 21,2 prosent. Bak Nationen følger Dagens Næringsliv med en økning på 3,7 prosent, Abcnyheter med en økning på 3,3 prosent og VG med en økning på 0,9 prosent.

Totalt hadde Nationen et totalt engasjement i 2018 på 922.841 som plasserer nettsiden på 20.plass blant norske nettsider med størst engasjement på sosiale medier.